شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

آموزش پیرایش مردانه اورجینال
هما بانو
مي باشد . پروتئين ميگو همانند ساير جانوران دريايي به دليل نداشتن بافت هم بند به راحتي هضم مي شود . براي گروه هايي از مردم نظير افراد مسن که در جويدن و هضم غذا مشکل دارند غذاي حاوي ميگو گزينه مناسبي براي تامين پروتئين روزانه آنها است .
هما بانو
ميگوها در کل داراي چربي کمي مي باشند ، اسيدهاي چرب امگا ـ 3 که از دسته اسيدهاي چرب غير اشباع بوده و براي سلامتي مفيد هستند ، در ميگو ها به وفور يافت مي شوند . اين دسته از اسيدهاي چرب مي توانند در کاهش خطر بيماريهاي قلبي موثر واقع شود.
هما بانو
اسيدهاي چرب امگا ـ3 هم چنين اجزاي ضروري براي غشا سلول مغز و بافت چشم است . ميگو منبع غني از ويتامين هاي A، ، 6 B 12B ، C، D، E، و املاحي چون کلسيم ، آهن ، منيزيم ، پتاسيم ، سديم ، روي ، مس ، منگنز ، و سلنيم است . علاوه بر اين ؛ کلسيم ، آهن ، روي ، منيزيم ، و فسفر ميگو نسبت به ساير آبريان بيش تر است .
هما بانو
*ضد فشارخون* ميگو از منابع اسيدهاي چربي از خانواده امگا 3 است که دريافت آن به کنترل فشارخون کمک مي‌کند. البته توصيه مي‌شود اين ماده غذايي در هنگام تهيه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در اين صورت به گزينه‌اي مناسب براي کاهش سطح فشارخون تبديل خواهد شد زيرا سرخ کردن آن در روغن، کالري بيشتر به بدن مي‌رساند و باعث افزايش وزن مي‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.
هما بانو
*سرشار از سلنيوم* يکي از مواد معدني‌اي که در ميگو به ميزان بسيار يافت مي‌شود، سلنيوم است. با خوردن 100 گرم ميگو، 64 درصد از نياز روزانه به اين ماده مغذي تأمين خواهد شد و از آنجا که سلنيوم خاصيت آنتي‌اکسيداني دارد، عادت به خوردن ميگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمي» و «لنفوم هوچکين» را کاهش مي‌دهد.
هما بانو
افرادي که به دلايل مختلف گوشت قرمز نمي‌خورند، بيش از ديگران در معرض ابتلا به کم‌خوني ناشي از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم ميگو، 19 درصد از نياز به اين ماده مغذي تأمين مي‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، ميگو را در برنامه غذايي روزانه‌شان بگنجانند.
هما بانو
*ضد آلزايمر* امگا 3 فراواني که در ميگو وجود دارد، باعث مي‌شود عادت به مصرف هفتگي آن از بروز آلزايمر و اختلال حواس در دوران سالمندي جلوگيري کند. در واقع، دريافت روزانه 380 ميلي‌گرم از اين اسيدهاي چرب، از بروز اختلال حواس و آلزايمر جلوگيري مي‌کند و با خوردن هفته‌اي 2 تا 3 بار ميگو، اين مقدار اسيد چرب به بدن خواهد رسيد.
هما بانو
*ضد کم‌خوني* افرادي که به دلايل مختلف گوشت قرمز نمي‌خورند، بيش از ديگران در معرض ابتلا به کم‌خوني ناشي از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم ميگو، 19 درصد از نياز به اين ماده مغذي تأمين مي‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، ميگو را در برنامه غذايي روزانه‌شان بگنجانند.
هما بانو
*امگا 3 فراواني که در ميگو وجود دارد، باعث مي‌شود عادت به مصرف هفتگي آن از بروز آلزايمر و اختلال حواس در دوران سالمندي جلوگيري کند.*
خيلي عالي بود...ممنونم.
هما بانو
:) @};-
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
هما بانو
رتبه 13
161 برگزیده
329 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top