سلام
سالاد ماکرونی  یکی از سالادهای خیلی خوشمزه هست

و تهیه و درست کردن اون هم بسیار آسونِ

مواد لازم:

ماکرونی سالاد

هویج به اندازه دلخواه

نخود فرنگی به اندازه دلخواه

ذرت به اندازه دلخواه

کالباس به اندازه دلخواه

نمک  با فلفل سیاه به مقدار لازم

سس مایونز به مقدار دلخواه

من توی این سالادم از سه نوع شکل متفاوت ماکرونی فنری و صدفی و پاپیونی  استفاده کردم

که شما دوستان با شکلهای ماکارونی سالاد آشنا بشید

و برای درست کردن سالاد از هر نوعی که دوست دارید می تونید همون رو استفاده کنید

البته خوشمزه ترین ماکرونی سالاد به نظر خودم "ماکرونی فنری" هست


قبل از  اینکه ماکرونی رو توی آب بجوشونیم

ابتدا

هویج به اندازه دلخواه رو نگینی ریز میکنیم و اون رو در آب میجوشونیم تا یکم نرم بشه

البته نباید بزاریم که لِه بشه

نخود فرنگی  و ذرت هم به اندازه 20 دقیقه یا بیشتر بزارید پخته بشه و نرم بشه

البته می تونید از کنسرو های نخود فرنگی و ذرت هم استفاده کنید

من خودم همه مواد لازم رو پخت کردم و برای سالاد استفاده کردم

و طعم سالادم خیلی خوشمزه تر از کنسرو های آماده هست

خب حالا نخود فرنگی و هویج و ذرت پخته شده  آب می کشیم

و توی یه ظرف بزرگ می ریزیم

بعدا خیارشور رو هم به مقدار دلخواهتون ریز کرده و اضافه میکنیم ..

کالباس هم به سالاد طعم خوشمزه ایی میده

کالباس هم به مقدار دلخواه ریز  کرده و توی مواد مخلوط شده میریزیم

حالا همه مواد رو کاملا مخلوط می کنیم

خب حالا دیگه باید ماکرونی رو توی آب جوش بپزیم تا نرم بشه

بعد از اینکه مطمئن شدید ماکرونی نرم شه توی آبکش بریزید آبش کاملا گرفته بشه

و بعدا ماکرونی رو به مواد مخلوط شده اضافه میکیم

حالا به اندازه  دلخواه سس مایونز بهش اضافه میکنیم

و یکم نمک و یکم فلفل و اگه دوست داشته باشید خیلی کم آبلیمو می ریزیم

که البته من خودم دوست ندارم آبلیمو بریزم

این هم ماکرونی صدفی هست که پختم و به مواد مخلوط شده اضافه کردم

حالا همه مواد مخلوط شده توی ظرف رو با هم قاطی میکنیم

و  البته به دلخواهتون می تونید روی سالاد رو هم با سس مایونز بپوشونید

و با نخود فرنگی و خیارشو و .. با سلیقه خودتون تزئین کنید

ولی من دیگه روی سالادم رو با سس نپوشوندم

این هم سالاد ماکرونی مادر هما